Drumul catre Khardung La (zilele 9-10)


Ziua 9 (duminica, 4 octombrie 2009): Pang - Leh

Don't be a dama in the land of lama.

Drumul a fost superb pana la Leh, asfalt bun, serpentine minunate, ce sa mai, toate conditiile sa-mi bag unghia in gat ca n-am mobra. Dupa cateva ore de drum am ajuns in provincia Ladakh, poreclita "the land of lama". In marea mea ignoranta mi-am inchipuit ca "lama" se refera la animal ( ma si miram, de unde pana unde). Ei bine, nu, se refera bineinteles la liderii spirituali buddhisti. Intr-o tara in care daca spui ceva de duh legat de viata si de moarte devii automat zeu, intr-o tara in care nimeni n-a stiut sa-mi spuna ce-a facut zeul pe care il are lipit pe parbriz sau pe bord, ma asteptam ca in taramul buddhistilor, renumiti pentru intelepciune, sa primesc niste raspunsuri. Gre-sit!
Buddhismul de aici e doar un alt hinduism. Tot 100 si unu de zei, care mai de care mai fioros, iar cand am intrebat ce e Nirvana, s-au uitat toti la mine ca la satana. Nu a fost rea-vointa, pur si simplu nu s-au intrebat niciodata, deci habar n-aveau. Raspunsul a fost invariabil sa ma duc la lama, sa-mi spuna el. Lama nu era la manastire in niciuna din cele tz pe care le-am vizitat.Am fost la o atractie turistica locala: dealul magnetic. Sub sosea e o cantitate mare de magnetit, si daca pui masina scoasa din viteza intr-un anumit loc, urca singura dealul. A fost fun.

Ziua 10 (luni, 5 octombrie 2009): Leh.

City of angels.

Deoarece aceasta zi trebuia sa fie dedicata verificarii tehnice e mobrei inainte de Khardung La, si mobra nu mai era printre noi, a trebui sa-mi fac de lucru prin oras. Am vizitat toate manastirile buddhiste de pe acolo. Incarcare spirituala, nu gluma.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu