Cum am petrecut eu decompresia de la 5000 de m

August 2006


Pilanesberg - Africa de Sud



Calatorie de serviciu, de la Pilanesberg la nu mai tin minte unde (Razvan?). Proaspat angajata, si cum nu sunt oricum extrem de sociabila, ma pun intr-un scaun pe ultimele randuri, singura pe tot randul, la fereastra, cu castile pe urechi.

Zborul nu era foarte lung, undeva la vreo 2 ore, dar cum mie imi arde de șotii mai tot timpul, imi tună:

pandesc o stewardesa mai in varsta care se tot fofila pe acolo. Avionul avea un spatiu destul de larg in spate, fara scaune, cu o fereastra in spatiul acela liber. Ma duc la ea, imi proptesc un picior in perete si incep sa trag cu nadejde de marginea cauciucului ala de izolare. Cand se apropie stewardesa ii zic foarte serioasa: "This window is broken, it won't open!!!"

Tanti zambeste calm si gaseste forta sa-mi explice: "This is a plane, none of the windows will open"

Eu proptesc piciorul in avion si trag cu putere :"but I'm sick, I need air!!!". Iau o fata panicata si gatuita si incep sa trag. Femeia se aduna, trage aer in piept, si ma conduce politicoasa la scaun.

Ma asez, spasita. O pandesc cand revine, țuști la geam. Ma gaseste infigand un pix, cu limba in coltul gurii exprimand precizie, in cauciucul ala din jurul geamului. Femeia se oripileaza, ma ia de cot si ma duce la scaun. Eu protestez moale:"But the window is broken, it won't open, someone should fix it!"

Femeia imi zambeste a "stai aici ca-ti rup capu' " si pleaca.

Imi montez castile, dau muzica la maxim si ma uit pe geam. La un moment dat, simt ca mi s-au infundat urechile oleaca.

Ma uit asa, fugitiv spre interiorul avionului, si nu-mi cred ochilor. Un vacarm vizual, care la scoaterea castilor se acompaniaza de un haos auditiv. Stewardese panicate, colegi care urlau, unul cu sange curgand din nas, unul se tinea de urechi. Deoarece nimeni nu parea interesat a-mi da vreo explicatie daca intreb, in stilul caracteristic m-am gandit ca daca avionul inca pluteste, nu e fum si motoarele sunt pe aripi, n-am ce face decat sa astept. Si daca ar fi fost altfel, tot n-aveam ce face. Asa ca pun castile la loc, dau muzica un pic mai incet si imi vad de uitat pe geam.

Dupa 5 minute anunta pilotul ca ne intoarcem la Pilanesberg, ca s-a deschis usa de la cala in zbor si ar trebui totusi inchisa.

Eh, si aici urmeaza partea frumoasa. Fiind cea mai in coada, cobor ultima. La "facut cu mana" de "ziceti mersi ca v-am adus pe pamant", prietena mea stewardesa. Galbena ca lamaia, cu un zambet asisderea. Nu ma pot abtine si-i trantesc acuzatoare:

"SEE? I TOLD YOU ABOUT THE WINDOW!"
Fata dansei? Priceless.

Una peste alta, usa a fost inchisa (si reparata, era defecta), colegii care nu mai voiau sa urce in avion au fost imbatati, amenintati sau tarati, astfel incat pana la urma am zburat din nou. Am ajuns la destinatie, ne-am facut treaba.

In imagine, in aeroport dupa aterizarea de urgenta. Ma bucuram la un Laphroig.

Follow-up:



Ghici cu ce echipaj (implicit avion) ne-am nimerit la intoarcere? E-gzact! Ghici cine s-a albit progresiv de sus in jos cand mi-a vazut moaca zambareata? Corect din nou. Bineinteles ca nu m-am putut abtine si cand am trecut pe langa ea i-am facut cu ochiul: "I do hope you fixed it!"

12 comentarii:

  1. Fata....pe cuvantul meu ca esti de 10 puncte. Mi-ar placea sa zbor cu tine undeva. E limpede ca se poate intampla orice numai sa mori de plictiseala nu. MUhhaahahahaha ai fost genialaaaa

    RăspundețiȘtergere
  2. Hmmm, cu regret in suflet tre' sa te dezumflu putin. Mai intai pt ca zborul dus a fost de la aeroportul de langa Pilanesberg, si nu din Johannesburg. Doi: nu era vacarm si nici haos pt ca toti erau legati cu centurile si albi la fatza astfel incat nu prea mai aveau vlaga sa articuleze ceva. Trei: era normal sa nimerim acelasi ekipaj din moment ce a fost un zbor charter al unei linii aeriene mici(Interlink airlines sau asa ceva). Patru: nu a fost decompresie din moment ce problema a fost de la inceput faptul ca nu puteau presuriza cabina. Cinci: pe la vreo 3000 de metri s-au decis sa ne intoarcem.

    RăspundețiȘtergere
  3. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

    RăspundețiȘtergere
  4. 1.Cu Pilanesberg cred ca ai dreptate, chiar nu mai tineam minte exact.Uite, o sa si corectez.2.Cat despre vacarm si haos, e just ca erau centurile de siguranta puse, dar pot sa-ti amintesc cu citat ce urlau niste colegi carora le e frica de zbor si/sau au copii acasa. Sa-ti reamintesc de stewrdesa care bocea in scaunul din spate? 3. despre nimerit in acelasi avion, nu inteleg de unde se intelege ca am zis eu ca e vreo chestie speciala si aleatorie, chiar am scris ca era in interes de serviciu. 4. ca nu s-a presurizat, ca a fost decompresie, nu stiu ce sa zic, eu tin minte ca s-a deschis usa de la cala. si da, eram la 3000 cand ne-am intors, pentru ca coborase nea caisa pilotu' avionu.

    RăspundețiȘtergere
  5. io nu cred ca analiza pe text are relevanta aici. ai scris minunat si din punctul meu de vedere puteai sa pleci si de la Iasi catre Amsterdam sau invers

    RăspundețiȘtergere
  6. auzi, şi mai tare era dacă chiar reuşeai să deschizi geamu' ăla

    RăspundețiȘtergere
  7. Nu se poate ma, ca sunt o gramada de sisteme de siguranta. oricum geamul de la interior e mai mult pentru termoizolare, nu ma sugea afara daca-l scoteam...

    RăspundețiȘtergere
  8. normal ca nu se poate, dar ar fi fost o faza. sa aiba si biata stiuardeza aia satisfactia sa se aplece pe geam si sa zica "mai vrei Tasha aer? Mai vrei?!?"

    RăspundețiȘtergere
  9. Fraaaate, si eu care ma credeam sadica :O

    RăspundețiȘtergere
  10. SADICO!!!
    Asta era povestea care nu trebuia sa se mai repete :P

    RăspundețiȘtergere
  11. Nu conteaza micile amanunte. Mie imi place varianta pe care si-o aminteste si pe care a povestit-o Tasha.

    RăspundețiȘtergere